umeå

Kajsa – Longboard på hösten

Denna session var egentligen planerad på våren och kanske under sommaren, men då vi båda har varit väldigt upptagna under sommaren så lyckats vi inte få ihop våra scheman tillsammans. Därav blev denna fotografering gjord först under hösten och temat
Läs mer »

Marielle – Burning News

Här är lite bilder från en testfotografering tillsammans med min tidigare praktikant Marielle som vi fotograferade här i höstas. Temperaturen var nära noll, det var regn i luften och det blåste lite kallt. På många sätt och vis så var
Läs mer »

Victoria – Rönnbär

För någon vecka sen så gjorde jag denna fotografering tillsammans med Victoria! Med mig hade jag även den duktiga hårstylisten och makeuptjejen Amanda och min slitvarg och rönnbärsexpert till praktikant Marielle! Dagen i sig gick ut på att samla ihop
Läs mer »

Umeå Fashion Week – Creative Lounge

Det sista som jag fotade på Umeå Fashion Weeks åt tidningen var Creative Lounge modevisning på Invito. Början på kvällen började jag med att fota lite vimmel och detaljer i den nedre delen, men sen så började modevisningen på den
Läs mer »

Umeå Fashion Week – Modeshow på äpplet

På lördagkvällen var det en modeshow på Äpplet i Folkets hus med flera olika aktörer som Headline, Rapunzel, Ingrids, H&H med flera. Där var också Big Steve from England. En väldigt kul show som var uppdelad i två akter och
Läs mer »

Umeå Fashion Week – Catwalk

Nu var det ett tag sen som jag bloggade om Umeå Fashion Week, men här kommer ett gäng bilder igen från catwalken genom stan där jag stod utanför Up2-gallerian och fotograferade modellerna som gick genom staden. Tyckte lite synd om
Läs mer »

Josefine – Mjuk fashion

Här är lite bilder från en session som jag gjorde tillsammans med Josefine. Första gången jag fotade henne, men knappast den sista. Hade riktigt kul och vi fick till en hel del bra bilder! Hår och smink är det duktiga
Läs mer »

Anna-Sara – Höstlöv

Här kommer lite bilder som jag och Anna-Sara tog här i höstas när alla höstlöven hade blivit sådär röda och gula och fina. Hösten kan verkligen vara vacker! I detta fallet så norpade vi lite löv och tog in det
Läs mer »

Umemodellen – Testfoto

Detta får bli mitt första blogginlägg på nya hemsidan. Från och med nu kommer mina bilder vara bestyckade med den nya logotypen, samt vara lite större än tidigare för att man ska se lite bättre. Häromveckan var jag på Umemodellens
Läs mer »

Umeå Fashion Week – Kungspassagen

Hann även med att fotografera det gäng av modeller som gick catwalk genom Kungspassagens gallerior. Från början gick dem extremt fort så jag knappt hängde med att ta bilder på dem, men tillslut så drog dem ned lite på tempot
Läs mer »